ΣΕΛΙΔΕΣ

Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

Επίσκεψη στο Τελλόγλειο 'Ιδρυμα Τεχνών ΑΠΘ. ΤΙΜΗ ΣΤΟΝ TÉRIADE

29-1-2015
 Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματός μας ''Με αφορμή ...μια μονοκονδυλιά''επισκεφθήκαμε το  Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ και παρακολουθήσαμε το μουσειοπαιδαγωγικό του πρόγραμμα που έχει σχέση με μία από τις εκθέσεις που φιλοξενεί αυτό το διάστημα τιμώντας τον Μυτιληνιό εκδότη και τεχνοκριτικό Στρατή Ελευθεριάδη -Tériade.    

Αρχικά παρουσιάστηκε στα παιδιά με πολύ κατανοητό τρόπο η προσωπικότητα και το έργο αυτού του σπουδαίου Έλληνα ποιητή,ζωγράφου κι εκδότη που κατάφερε στις εκδόσεις του να ενώσει τα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής του όπως Picasso,Matisse,Chagall,Miró με μεγάλους συγγραφείς ,θέτοντας ως στόχο ,ένα νέο κοινό έργο,αλλά είναι κι αυτός που ανέδειξε κι έφερε στο φως τη σύγχρονη λαϊκή τέχνη με την ''ανακάλυψη'' και προβολή του συμπατριώτη του λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου. 

Έπειτα πέρασαν στην έκθεση των έργων των ζωγράφων επικεντρώνοντας την προσοχή και ''μελέτη'' στον πίνακα του Chagall  ''Το τσίρκο'' (τι απεικονίζει,τρόπος δημιουργίας -σφραγίδες-χρώματα ).
Ας σημειωθεί πως φυσικά ίσχυε απαγόρευση φωτογράφισης των έργων οπότε οι φωτογραφίες  αυτών είναι παρμένες από το διαδίκτυο.


Ανάμεσα από διάφορα έργα του Miró .... 
επικέντρωσαν την προσοχή στο παρακάτω,αφού απόλαυσαν την αφήγηση της ιστορίας του βασιλιά Υμπύ και προσπάθησαν να περιγράψουν την εικόνα που βλέπουν και να εντοπίσουν τους ήρωες και το τι κάνουν στο συγκεκριμένο έργο.  
Την τιμητική του όμως είχε ο Θεόφιλος!!!!!!!!Τους έγιναν γνωστά διάφορα στοιχεία της προσωπικότητάς του και του έργου του(καταγωγή,ο τρόπος  ζωή του και ντυσίματος ,η σχέση του με τον Τériade,ο τρόπος που ζωγράφιζε ,η ύπαρξη μουσείου με έργα του στη Μυτιλήνη κ.λ.π.)κι αφού περιέγραψαν με βοηθητικές ερωτήσεις τα εξής έξι έργα:Έλληνας αγωνιστής,Αρχαία Ανθοπώλις,Η Άρκτος χορεύουσα,Ο Θόδωρος Καραπάτης,Ο βασιλιάς της Ινδίας ,Κωνσταντίνος Παλαιολόγος ,τους ζητήθηκε να διαλέξουν τον πίνακα που τους άρεσε περισσότερο και να προσπαθήσουν να τον ζωγραφίσουν όπως μπορούσαν  σε Α4 .





Τέλος μέσω του διαδραστικού συστήματος Be There Now!τα παιδιά ανά ομάδες πέρασαν μπροστά από την προβολή του πίνακα του Θεόφιλου ''Κωνσταντίνος Παλαιολόγος''και οι τελικές προβαλλόμενες εικόνες στάλθηκαν άμεσα στο e-mail μου ,ώστε να τις έχουμε ως ενθύμιο της επίσκεψής μας. 




Θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά μέσα από την καρδιά μου τις υπεύθυνες των μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων του Τελλόγλειου για την αγάπη με την οποία δέχθηκαν τα παιδιά,την άψογη συνεργασία που είχαμε και για όλα όσα μας πρόσφεραν !!!!!!!Ευχαριστούμε πολύ!!!!!!!!!!!!
Μετά από αρκετές επισκέψεις σε διάφορος χώρους που έχω πραγματοποιήσει με τα τμήματά μου μέσω των προγραμμάτων με τα οποία ασχολούμαστε κατά καιρούς θα ήθελα να δηλώσω ότι αυτή ήταν μία από τις λίγες που θα κατέχει μια ξεχωριστή θέση 
 στο μυαλό,στην καρδιά και στην ψυχή μου!!!!!!
Αξίζει στ'αλήθεια όποιος/α συνάδελφος/ισσα μπορεί να την επισκεφθεί με το τμήμα του αλλά και όποιος άλλος επιθυμεί.Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 18 Μαρτίου 2015. 

Οι δικές μας ΄΄εκλογές''

Καντίνσκυ,Μιρό,Μοντριάν ή Πικάσο ;;;;;


 Καιρός λοιπόν να επιλέξουμε τον αγαπημένο ζωγράφο της τάξης μας ανάμεσα από αυτούς φυσικά των οποίων έργα έχουμε ''μελετήσει'' έως τώρα.Ένα είδος εκλογών πραγματοποιήσαμε δηλαδή....Να μην είμαστε κι εκτός του πνεύματος της εποχής.... χαχαχα 

 Κάθε παιδί σημείωσε στο ''ψηφοδέλτιο''του με το δικό του τρόπο -αφού συμβουλεύτηκε τον ιδιόρρυθμο θα έλεγα πίνακα αναφοράς που υπήρχε αναρτημένος στο χώρο της ''παρεούλας''-ποιου ζωγράφου το έργο προτιμά......



και το έβαλε μέσα στην ''κάλπη''.
  
                              Αφού ''ψήφισαν''όλα τα παιδιά ,άρχισε η καταγραφή ...
(ουπςς!!!!!Να κι ένα άκυρο....έναν είπαμε θα σημειώσουμε μωρέλια μου....έναν χαχαχα)
                                            
                                               ...και η καταμέτρηση των ''ψήφων''


 Και το αποτέλεσμα είναι πως αγαπημένος ζωγράφος της τάξης μας είναι...ο Picasso!!!!!!!!!!!
Kι αυτό έγινε ευρέως αποδεκτό.....τελικά, αφού επισημάνθηκε ότι ασχέτως με το αποτέλεσμα, ο καθένας μπορεί να διατηρήσει την προτίμησή του!!!!!! 
                        Πάμε λοιπόν να τον ζωγραφίσουμε;;;;;;;;;;;;;Ναιαιαιαιαι!!!!!!!!!!!!!














                     Και η ζωή .....συγγνώμη το πολιτιστικό πρόγραμμα συνεχίζεται.....

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

''Το λιοντάρι και ο λαγός είναι φίλοι και αγαπιούνται'' Mondrian,σύνθεση ΙΙΙ Κόκκινο,μπλε,κίτρινο



Συνεχίζοντας δραστηριότητες σχετικές με το πολιτιστικό πρόγραμμα που έχουμε αναλάβει φέτος ως τμήμα,βρήκαμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του Mondrian.Περισσότερο άρεσε στα παιδιά ο πίνακας του ''Κόκκινο,μπλε,κίτρινο''και αυτόν μελετήσαμε τελικά . 
                                           Χρώματα,σχήματα,γραμμές...
Έπειτα τους ζήτησα να χρωματίσουν ένα ασπρόμαυρο φύλλο εργασίας όπως ακριβώς και ο ίδιος τον πίνακά του(εργασία από την ολομέλεια του τμήματος).  

Κι επειδή ψάχνοντας βρίσκεις...είδαμε στον υπολογιστή πως κατά καιρούς πολλά αντικείμενα έχουν ''στολιστεί'' με τα σχέδια των πινάκων του Mondrian!!!!Και τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό με το γεγονός!!!!!!!!Εκείνα άραγε μπορούν να κάνουν κάτι παραπλήσιο ;;;;;;


Ναι,φυσικά!!!!!!!! (να επισημανθεί πως η παρακάτω δραστηριότητα έγινε από  ομάδα μεγάλων νηπίων με τα οποία έχουμε ''δουλέψει''με παραπλήσιο τρόπο και πέρυσι στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος''Παρέα με τον Αίσωπο'')).Τους έδωσα λοιπόν τα παρακάτω φύλλα εργασίας ...



               ....και στην πίσω πλευρά σχεδίασε το κάθε παιδί ένα αντικείμενο ή ζώο.....

                                            ....έκοψαν πάνω στη γραμμή.....
....και χρωμάτισαν με τα χρώματα που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος στους ανάλογους πίνακες του.

Με τα σχέδια αυτά προσπάθησαν να φτιάξουν ένα κολλάζ και τα κατάφεραν θαυμάσια!!!!!! 

Θα μπορούσαν ίσως να ''πλάσουν'' και μια ιστορία με βάση το κολλάζ;;;;;Ναι,φυσικά!!!!!!!!!
                 ''Συμφώνησαν'' και ποιον τίτλο θα έδιναν στην ιστορία .....μετά από βροχή                                προτάσεων βεβαίως .....με τη μέθοδο του ''η πλειοψηφία κερδίζει''
         Μπορούν μήπως να φτιάξουν κι ένα βιβλίο με βάση την ιστορία;;;;;Ναι,φυσικά!!!!!!!







Και ορίστε το πρώτο αυτοσχέδιο βιβλίο της τάξης για φέτος....








...το οποίο πήρε τη θέση του προς δανεισμό στη δανειστική βιβλιοθήκη. 
Ακολούθως τους ζητήθηκε να επιλέξουν όχι τρία όπως ο Μondrian αλλά πέντε χρώματα της αρεσκείας τους (η δραστηριότητα έγινε από την ολομέλεια των παιδιών)...   
                           ....και να χρωματίσουν το ακόλουθο φύλλο εργασίας... 




που ακόμα δεν ξέρουμε τι θα γίνει τελικά....Θα δούμε ...όλο και κάτι θα σκεφτούν....

Υ.Γ.Να σημειωθεί πως οι παραπάνω δραστηριότητες έγιναν σε διάστημα τριών ημερών και όχι μίας .